The Design School: Strategy Formation as a Process of Conception

The Planning School: Strategy Formation as a Formal Process

The Positioning School: Strategy Formation as an Analytical Process

The Entrepreneurial School: Strategy Formation as a Visionary Process

The Cognitive School: Strategy Formation as a Mental Process 

  The Learning School: Strategy Formation as an Emergent Process

The Power School: Strategy Formation as a Process of Negotiation

The Cultural School: Strategy Formation as a Collective Process 

The Environmental School: Strategy Formation as a Reactive Process

The Configuration School: Strategy Formation as a Process of Transformation

سه مکتب اول، ماهیت تجویزی (Prescriptive) دارند؛

از این سه مکتب، مکتب طراحی یک چارچوب پایه و اساسی برای شکل گیری مکتب دوم و سوم می باشد.

شش مکتب بعدی جنبه های خاص فرآیند شکل گیری استراتژی را در نظر می گیرند.

 

Mintzberg, H., Ahlstrand, B., & Lampel, J. (2005). Strategy Safari: a guided tour through the wilds of strategic mangament. Simon and Schuster.

 

 


مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

Bill محمدمهدی محمودی مدرسه ی شاداب تأملات یک انسان caseyfuplcr Website هفت رنگ Mia بهبود روابط عاطفي Brenda بدن خشک کن و سشوار استخری ونوس